onsdag 1. juni 2011

Hjemmelaget iskake!


-lett å bake og deilig å smake!


Dette er en oppskrift som jeg fikk av svigermor og som jeg har laget til mange ulike besøk med like stor suksess hver gang!
Det har resultert i at jeg har måttet dele oppskriften slik at den har spredd seg som ild i tørt gress!!
Grunnen til det er rett og slett fordi denne kaken er virkelig god!
Og best av alt; UTROLIG enkel å lage ;)

Så har du ikke smakt denne før
så anbefaler jeg deg på det sterkeste å prøve den!

INGREDIENSER:
- 3 eggeplommer
- 2 dl sukker
- 1 pk philadelphia naturell kremost (200 g)
- 3 dl kremfløte
- 1,5 ts vaniljesukker
- 8 stk digestive kjeks

SLIK GJØR DU:
1. Pisk fløten og vaniljesukker til krem
2. Pisk lett eggeplommene og sukker, tilsett så osten og rør det godt sammen (du kan bruke mikser på laveste hastighet).
Et lite tips: bruk rene visper når du pisker fløten, ellers kan den skille seg.
Derfor lager jeg alltid først kremen. Snakker av erfaring her.. ;)
3. Bland sammen alt!

Bruk en paiform eller kakeform str 24, trenger ikke smøres.
Knus 5 digestive-kjeks som du strør ut over bunnen.
Hell så blandingen over og gjør den jevn.
Knus de siste 3 kjeksene og strø på toppen.

Sett i fryseren og VOILÀ
-du har laget en nydelig iskake som kan spises så snart den har stivnet ;)

Det geniale er at den kan lages i god tid, mange dager i forveien
-ja, gjerne et par uker!
Det gjør jobben med besøk mye enklere!

Smaker godt sammen med jordbær,
men er KJEMPEGOD i seg selv også ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar