torsdag 2. mai 2013

Oreo-fyll til kaker

-kjempegodt fyll laget med de deilige oreo-kjeksene! Passer godt inni en saftig sjokoladekake.



OPPSKRIFT OREO-FYLL:

DU TRENGER:
1,5 pk oreo-kjeks
150 g meierismør
400 g melis
2 ts vaniljesukker
150 g philadelphia-ost
2 ss melk


SLIK GJØR DU:
1. Pisk smør, melis og vaniljesukker sammen i ca 10 minutter til det er lyst og luftig. 

2. Mens maskinen kjører kan du hakke oreo-kjeksene i små biter, ikke altfor finhakket.

3. Når smørkremen er ferdig pisket tar du oppi philadelphia-osten og melken, pisk dette godt sammen til det er en klumpfri krem. Smak til om du ønsker mer ost. Kremen må ikke bli for tykk. Da kan du evt ta i noen t-skjeer melk til du får ønsket konsistens (smørbar).

4. Rør inn kjeksene med slikkepott. Så kan du bare fylle kaken!
Eller du kan oppbevare kremen i kjøleskap til neste dag, det er greit med alt man kan lage klart i forveien :)

Tips: FØR jeg tilsatte oreo-kjeksbitene i kremen tok jeg til sides ca 1/3 av ostekremen. Jeg tilsatte derfor bare 1/3 av kjeksbitene. Ostekremen uten kjeks brukte jeg til å smøre rundt kaken siden jeg skulle dekke kaken med et marsipanlokk. Da slapp jeg å lage ekstra smørkrem til dette og det ble likevel nok fyll :)


Oppskriften fant jeg hos Iselins kaker.




2 kommentarer:

  1. Nam! :) og jeg, som har bakt til den store gullmedaljen denne helgen (vært i konfirmasjon i dag og bakte altså 50 cupcakes, som var nokså fint pyntet om jeg skal si det selv... ;)) .....er egentlig nokså lei baking, men må likevel innom bloggen din. Ikke bare for å sjekke de fine bakverkene selvsagt, men også for å si hei - for du er helt topp :)
    Oreokrem høres forresten delicious ut - og jeg må bare si jeg tar bølgen av den bondegårdskaken. Heldige 2åring!! Fantastisk :)

    Håper du har det bra - ønsker deg en flott ny uke. klem din vei

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for hyggelig kommentar, igjen. Så koselig at du titter innom og legger igjen et spor -det gjør meg glad :) Så snilt av deg å bidra med 50 cupcakes til konfirmasjonen! Men det er jo kjekt å kunne hjelpe til :) Klem

    SvarSlett