tirsdag 28. mai 2013

Kake til bryllupsfest

-jeg fikk forespørsel om å bake et par kaker til et bryllup siden brudens mor var redd det skulle bli for få kaker. Jeg bidro da med den enkle og gode iskaken og kaken i dette innlegget. 


Kakens innhold:
Perfekt sjokoladekake
Stekt ostekake
 Bringebærmousse
Denne kombinasjonen har vært en gjenganger i mine siste kaker, men det er bare fordi det smaker veldig godt :) På bildet under ser du et kakestykke med alle lagene.


På kaken har jeg sprøytet på vanilla icing (oppskrift kommer), denne brukte jeg også som dik for bringebærmoussen. Ellers måtte jeg visst lage litt smørkrem som ble smurt på siden av kaken siden icingen gikk tom!


Kakens pynt:
Jeg laget Rose Swirls med Wilton sin sprøyte-tip 2D. Så strødde jeg på små sølvperler og store hvite. Til slutt sprayet lett over med perlemorshimmer.




2 kommentarer:

  1. Nydelig kake - enormt innbydende og lekker! Heldige brudepar <3
    Sånn skimmerspray gjør susen syns jeg. Har enda ikke prøvd det, men har brukt et skimmer-pulver jeg drysser direkte i frostingen. Funker det og :)
    Fikk du pakke i posten i dag? <3 klem og god helg, fine du!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig hilsen, og TUSEN TAKK for den flotte pakken! :) Heldige meg som vant uttrekningen :)

      Slett