søndag 22. juni 2014

Converse barnesko til dåpskake!

-siden jeg ikke hadde tid til å bake noe så tok jeg oppdraget med å lage pynten til en dåpskake. Ønsket var da bl.a. Converse barnesko!


Dette var en gøy oppgave, jeg har lenge hatt lyst å lage converse-sko! Jeg fikk overlevert to pakker med Cacas fondant i ønsket farge. Siden jeg synes det kan være kjedelig å farge fondanten selv så likte jeg godt å nå bruke tiden min kun på den morsomme delen :) 


Cacas sin fondant var veldig god å jobbe med, passet perfekt for å lage f.eks converse-sko. Men smaken er nok preget av at den er tøyelig og formbar.  

 For å lage Converse-sko er det lurt å printe ut et ark med de ulike delene, en såkalt template. Den finner du lenger ned på siden. 


Jeg laget også roser til kaken og sommerfugler. Senere kommer et innlegg som viser hvordan jeg lager rosene. 


Slik ble altså kaken til slutt. Mor til dåpsbarnet gjorde en kjempeflott jobb selv med å bake kake, trekke den og pynte med små blomster. Syns kaken ble kjempefin :)

Under her kommer templaten med delene til å lage converse-sko. Print den ut og klipp ut delene. Legg delene på utskjevlet fondant/marsipna og skjær til. Denne templaten fant jeg på bloggen til Deborah Hwang. Hun har mange flotte steg-for-steg bilder. Klikk deg gjerne inn på hennes side og se de flotte skoene hun har laget, og følg fremgangsmetoden der!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar