torsdag 27. juni 2013

Ariel den lille havfrue-kake :)

-min største skatt ble 7 år i helgen og tema for feiringen var Ariel, den lille havfrue. Det ble sendt ut Ariel-invitasjoner, handlet inn Arieleffekter og selvfølgelig bakte jeg da en Ariel-kake :)


Kakens innhold:
*Jeg brukte det meste av oppskriften til perfekt sjokoladekake, men byttet ut kakaoen med mel og tilsatte blåfarge slik at kaken ble blå :)

*Oreo-fyll i midten av begge etasjene.

Jeg laget forskjellig sjøpynt av pals hvite marsipan som jeg fordelte rundt på kaken. Et skjell, litt koraller, noen sjøstjerner, en fiskestim osv.


Fiskestim bak Ariel, svømmer i bølgene på 2.etg.


Sjørgresset som står oppover laget jeg et par dager i forveien slik at de stivnet. All pynt er laget i løpet av siste uken før festen, jeg satt og laget litt hver kveld :) Dette er en veldig gøy kake å lage, sjøpynt er lett å lage!

Ariel deriomt var litt vanskelig å lage, strevde en stund med den. Men ble ganske fornøyd med resultatet. Den gule fisken, Fomle, var grei å lage. Sjøhestene ble mest morsom av alle, syns jeg :)


Jeg kan med glede fortelle at 7-åringen ble fornøyd :)

Inspirasjon til kaken fant jeg ved å google "ariel cake", men brukte mest idèer fra betweenthepagesblog

Hvis du ønsker å kjøpe bursdagsting i et tema du ikke finner i butikken skal jeg gi litt gratis reklame her og anbefale Fairytale company hvor jeg kjøpte Ariel-effektene, de har stort utvalg og veldig god service!

I neste innlegg kommer sjø-pops som jeg også laget til festen for å forsterke havfrue-tema.



4 kommentarer:

  1. Hei Linda! Jeg kom over bloggen din etter jeg søkte litt rundt på nettet etter Spiderman kake og så den fantastiske kaken du hadde laget med sukkerpasta. Jeg er ikke særlig flink til å lage så avanserte kaker, og sønnen min har bursdag 21.juli som altså ikke er så alt for lenge til, og har veldig lyst til å lage noe til han, så lurte jeg på, vet du om noen nettsider som selger en "ferdig spiderman" i sukkerpasta, eller om det går ann å bestille det noen sted? Eller om du eventuelt lager og selger?
    Klarer jo å lage en vanlig kake og trekke den med marsipanlokk så hadd vært utrolig kult med en spiderman på toppen.

    Håper på svar fra deg!
    Kontakt meg gjerne på mail : ruth09kontakt@live.no da det er lettere å følge med der:)

    MVH

    Ruth Torgersen/www.ruth09.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar, Ruth :) Nå skal det være en mail på vei til deg!

      Slett
  2. Hei på deg! Skriver her jeg, kanskje det er flere som lurer! Den siden, Fairytale company, ser den ikke er norsk, må vi holde oss under 200kr/toll-grensen der og? Og hvor mye kom porto på i tilegg? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Jeg tror nok man må holde seg under 200kr. Jeg handlet for 216kr og sendte en mail om å få avslag så prisen ble 199kr. De svarte raskt at det gikk fint, så jeg bestilte varene og fikk etterpå refundert 17 kroner :) Tror porto ble på 34 kroner, husker ikke helt! Bare send de en mail, de svarer kjapt :)

      Slett