mandag 17. september 2012

Hjertekake til barnevelsignelse!

-i helgen hadde vi barnevelsignelse for vår datter på 5 måneder. Jeg laget en hjertekake til vår lille skatt!


Jeg stekte verdens beste sjokoladekake i en hjerteform i silikon kjøpt på Ikea.
I midten la jeg et tykt lag med after eight-krem.

Kaken er trukket med hjemmelaget sukkerpasta. Også all pynt er laget med sukkerpast, noe av den er farget med wilton og americolour sine farger.

Kaken ble et litt kjapt prosjekt jeg laget en uke i forkant, så kaken måtte fryses. Dessverre tok jeg den rett fra fryseren og ut i romtemperatur en dag jeg skulle sette på siste pynten...da svettet den mye og ble ikke like fin i besøket som den kunne blitt. Men smaken var heldigvis like god som den skulle være!


Jeg ville ha noe kristent preg på kaken ettersom det var til en barnevelsignelses-dag. Endte derfor med å lage en plate av sukkerpasta hvor jeg skrev på med spiselig tusj en barnebønn/ barnesang jeg husker fra oppveksten. Skriften er etter inspirasjon fra en Kalligrafi-bok. Brukte samme skrift på bordkortene, som du kan se på bildet under.


Syns bare disse serviettene var så skjønn! Det er stort å være velsignet med en tredje liten engel :)



2 kommentarer:

  1. Kjære deg, så utrolig flink du er til å bake - for en kreativitet! Jeg er helt imponert. Nydelig barnevelsignelses-kake dette ! (pss...gøy å høre dere går for barnevelsignelse dere også ;)) Håper dere hadde en nyydelig dag!
    Har sittet her og bladd nedover, og kost meg med alt det fine du har vist her - og jeg har fått masse tips. Takk :)) Skal jommen innom her neste gang det er barnebursdag f.eks :)
    Og du -tusen takk for dine fine ord på bloggen min. Det rørte meg til tårer. Ingenting er bedre enn å høre at jeg er noens favoritt <3 Takk.
    Jeg håper du henger med videre - det betyr så mye. Mange gode klemmer din vei med ønske om en velsignet uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar! Veldig kjekt å få høre at bloggen min kan inspirere og gi idèer, det hjelper på bloggelysten :) Klem <3

      Slett