tirsdag 22. april 2014

Bursdagskake i påsken


-minstejenten vår ble 2 år i påsken. Jeg laget en påskeinspirert bursdagskake :)


Det ble et kjapt prosjekt som jeg fant på samme dag som besøket skulle komme. Hadde egentlig ikke tid å tenke på kake dagene før, men fant plutselig ut kvelden før at jenten vår måtte jo få seg en bursdagskake! Jeg hadde uansett liggende marsipan i alle slags farger som var greit å få brukt opp.

Kaken er sukkerbrød, det er enkelt og greit!
Sukkerbrødet ble bløtet med melk og i bunn med jordbærsaus som var til overs da jeg laget fyllet.

Kaken var fylt med:
1. Et lag med ferdigkjøpt romkrem
2. Jordbærkrem. Laget slik: Pisk fløte til krem med vaniljesukker og sukker,
visp jordbær til fin jordbærsaus med stavmikser og rør dette inn i kremen. 

Kaken var dekket med marsipan. All pynt laget av pals ekstra hvite marsipan. 
Jeg hadde veldig lyst til å lage en kanin på kaken og fant noen videoer på youtube som viste enkelt hvordan man gjorde dette. Slik ble kaninen: 


Storesøster og storebror ville gjerne hjelpe og fikk lov til å male påskeegg av marsipan, det var veldig gøy for de å bidra :) Det ene egget fikk stå ved siden av kaninen, de tre andre ble plassert på baksiden av kaken. Det kan du se på siste bildet!


Storesøskene fikk også trykke ut blomster av marsipan som jeg senere laget litt form på. Det var kjempekjekt å ha gode hjelpere siden vi hadde litt dårlig tid!


Skriften er marsipan jeg rullet til en tynn og lang pølse og deretter formet til bokstaver. Det ble en liten kake siden vi hadde så mye annet men hele kaken ble oppspist! Det var jo kjekt at den falt i smak :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar