mandag 21. februar 2011

Zorro-kostyme


Her kommer neste kostymeavsløring! Min kjekke mann ble karnevalets helt som: Zorro! Vel, i hvertfall min helt ;) Men det var noen smågutter som tydeligvis ble fascinert av dette antrekket. De kom bort og spurte om å få låne sverdet og de lurte på hvor pisken og hesten var, hehe :)
Enkelt å lage zorro-kostyme selv! Eneste vi kjøpte var hatten og hanskene. I en lekebutikk kostet hatten 80kr og i en annen kostet den 40kr, helt lik men stor prisforskjell!

Slik laget min kjære sitt kostyme:
-Fant frem svart skjorte, svart bukse og et svart naglet belte som grunnlag.

-Brukte militærskoene siden de minner mest om støvlettene til zorro (ut fra husets utvalg).

-Klippet opp en gammel svart t-skjorte som ikke lenger er i bruk og laget en maske av dette. Han valgte å bruke et stort stykke slik at hele hodet ble dekket, og jeg klippet til hull for øynene. Vi klippet også ut to lange remser av t-skjortens rester som ble brukt for å binde fast masken bak. Zorro sin maske har lange ender som henger løst bak.

-Jeg hadde et svart tøystykke liggende, dette brukte han til kappe. Endene til kappen ble knytt sammen med svart tau foran.

-Sverdet er et flagg! Han tok svart tape og surret rundt flagget slik at bare pinnen var synlig. Altså ble tape-området håndtaket. Vi hadde liggende en hul og kort gardinstang som han brukte til slire for "sverdet". Sliren festet han med svart tau til beltet.

-Barten er tegnet på med eyeliner ;)

Og vips, så fikk jeg min helt egen ZORRO :)



1 kommentar:

  1. Wow dere er kreative!!!

    Så gøy!!!
    Likte "snope" deg under her også.
    Nå venter jeg i spenning på å se hva barne var........

    SvarSlett