mandag 24. mai 2010

Bursdagskake: dekk-felg-kake

Min mann skulle få nye dekk og felger til bursdagen i år. Siden de ikke kom frem i tide til selve dagen fant jeg ut at vi fikk markere med en dekk-felg-kake :) Jeg laget en sjokoladekake som jeg skar til. Så laget jeg en sjokolade-smørekrem som skulle smøres ut og forestille dekket. I påvente av konditorfarger fra Amerika så fikk jeg improvisere litt og heller se forbi at fargene ikke ble helt naturtro :)
Felgene er laget av marshmellowsfondant. De er festet med royal icing. Skulle gjerne hatt gråfarge til felgene, men som tidligere nevnt får jeg lage mer fargerike kaker senere når pakken fra Amerika kommer! Har lovet jenten vår en HelloKitty-kake til bursdagen i juni, så da får vi se hva vi kan klare!

Dette er den originale felgen (i tilfelle du ble usikker..haha ;)) :



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar